Wednesday, January 9, 2008

Himpunan Siri-siri Entri Pendek

MEAT sekarang dah macam daging busuk. Aku sudah mula pandai menyesuaikan diri sebagai seorang 'Blogger' (suara bergema). Pegi keja risau blog tak update lagi, apa nak tulis balik nanti. Taruk entri pendek-pendek dulu la, janji update. Pastu mintak maaf kat pembaca lambat update. Akupun pun dah start meluat dengan perkataan 'entri' ni. Macam pasangan kekasih membahasakan diri mereka 'awak' dan 'kita'. Aku nak rehatkan diri dari kisah kehidupan sekitar 'pintu neraka' dan god forsaken land. Malas bawak balik rumah hal-hal kerja. Esok mahu ke kolumpo ambik ibook baru. Lepas ni bergaya sikit lepak Startbuck. 'Blogger' habis aku sial, blogger blogger blogger... (suara bergema).

Berikut adalah perkara-perkara yang bermain difikiranku ketika ini, fikiran kusut.

1. Khabar-khabar angin kedatangan Broken Social Scene ke singapura tahun ini. Jangan sampai sejarah kegagalan hidup aku berulang lagi. Gagal melihat The Gloria Record, Mogwai, The Album Leaf, Beastie Boys sudah bertahun menghantui hidup aku, aku orang berduit sekarang, orang berduit kurang cuti.

2. Juga khabar angin kedatangan B'jork ke Indonesia, oh tanah bertuah, bukan macam Malaysia, banjir je. Tak berkat la tu tak ajak Mogwai perform sini.

3. Himpunan video dalam MTV Insomnia boleh tahan, sapa kata kugiran bagus kurang publisiti dan dedahan? Tapi sapa yang layan MTV Insomnia pagi-pagi buta. Hanya insan insomnia macam aku je.

4. Rilek dan bestnya aku tengok keje akak pejabat pos tu. Camna nak keja kat pejabat pos ha? lulusan diploma kejuruteraan kimia tak layak ke?

5. Loan, beli rumah atau kereta baru? Ataupun Open Labs Neko LX.... aah jangan main gila. Nanti kena kad penalti kehidupan terpaksa berkhidmat untuk industri berat 25 tahun lagi.

6. Mahu sambung study dan miskin kembali atau kerja sampai mati dan kumpul duit beli bini supermodel simpan kat kondo...?

Gila best dan menarik entri ni, boleh menang entri terbaik kategori ilmiah. Kalau tak melonjak hit count tak tau la

Ahh tido lagi baik!

1 comment:

Jorji said...

lu memang blogger sejati la beb..hehe