Saturday, April 4, 2009

Panas

Lalu sudahpun dibuat keputusan,

Jadi aku tidak akan cuba menulis ketika dalam keadaan marah, tidak akan menulis kemarahan aku keluar. Tidak akan lagi! Kerana itu perkara paling mengarut. Menulis keluar kemarahan?! Menulis keluar kemarahan?! Hamburan kata-kata kesat kecewa luka kepedihan hasutan syaitan berkecamuk buta tuli itu bukan kata-kata atau penulisan.

Itu maki hamun. Dan tidak kira berapa banyak tanda seruan di setiap penghujungnya kamu fikir aku akan berpuas hati? 

Kamu fikir aku mampu luahkan segala terbuku di hati, kumpul segala akal fikiran rasional diri mahu susun ayat-ayat kemas rapi supaya kamu merasai menyelami memahami kepedihan hati?

Kau mahu aku tulis puisi amarah?

Sajak berapi-api?

Ambil masa karang makian seranah seindah lirik?

Takde masa lah babi!!

Aku mahu telinga kau merah, aku mahu kau takut lihat tepat mata aku bila sakit tekakku berteriak bertempik, aku mahu hancurkan sesuatu!

Aku mahu kau lihat diri aku yang kesakitan, menderita dihancurkan.

So devastatingly enrage that no words nor sentences may bare comprehend   

  

3 comments:

Pan said...

ini betul marah ni...

StingRay said...

tahan berak ni..

stam said...

bodoh lah korang