Sunday, April 12, 2009

Great Man

Manusia hebat, bukan ditentukan dengan berapa banyak undi yang mereka menangi. Manusia hebat, bukan bergantung kepada ketinggian jawatan dan tanggungjawab yang disandangnya. Manusia hebat, bukan mereka yang bermulut kecoh kononnya lantang menyuarakan pendapat sebagai tanda zahir memperjuangkan bangsa sendiri dan kemakmuran negara. Manusia hebat, bukan berdasarkan kekerasan dan ketebalan sijil yang diperolehi, apatah lagi jumlah harta dan kemasyuran nama yang disebut-sebut setiap kali keluar peti televisyen. 

Manusia hebat, adakalanya bersembunyi dikalangan manusia-manusia yang kita bertembung dan berurusan sehari-hari tanpa kita sedari. Mereka adalah lagenda hidup yang membersihkan tempat-tempat riadah untuk kita bersukara-ria dan beristerirehat menghabiskan masa berbincang persoalan hidup dan politik semasa, mereka adalah unsung heroes yang memastikan makanan kita akan sampai dipasar, dimasak dan bekalan yang sentiasa mencukupi supaya kita tidak merungut dan sentiasa gembira kekenyangan. Mereka adalah penyelamat yang memastikan putaran ekonomi negara supaya kamu sentiasa selesa dirumah menaip kepalatan hidup didalam blog dan bergossip tak sudah manifesto politik mana paling murni sekali untuk meneraju negara. Mereka adalah cendiakawan dan ahli filosifus yang mendidik secara halus jiwa dan hati muda melalui pengalaman dan hanya diberikan kepada mereka yang layak. Mereka adalah Lord Henry dan Basil Hallward yang mampu mengenal pasti the next Dorian Gray.  

Mereka adalah manusia hebat yang menuturkan kata-kata yang sangat hebat dan powerful, sangat intriguing dan inspiring that it creeps into your soul as if all your entire life you were living in a dark cramped cage that a window of revelation was finally open and you discovered the true meaning of life and the divine purpose of all things as if you've just been reborn.

Kata-kata seperti:

"Apa?!! Kita dah ada PM baru sekarang?!! Apa dah jadi dengan Mahathir?!!"

Sumpah, demi tuhan, if I didn't know better, I swear this dude invented punkrock! Haha!

Haha, RESPECT! 

3 comments:

HaNi said...

"Apa?!! Kita dah ada PM baru sekarang?!! Apa dah jadi dengan Mahathir?!!"

sekali dengar akan kata dia ini kuno betul.
dua kali dengar, dia sangat sarcastic. bayangan Mahathir di mana2

owh maaf, saya blogwalking

hegira said...

dorian gray bukankah seperti terlalu 'jambu'??

haha.

Huzaiba said...

Manusia hebat bukan juka letakkan pada pendiriannya yang pekat