Thursday, November 13, 2008

Analisa Mendalam Saya Pada Ramalan Awal Demografik Politik Dunia Selepas Obama Menjadi Presiden Kulit Hitam Pertama USA

Rumah pangsapuri aku ada balkoni yang agak luas, boleh taruk kerusi malas satu lepas tu boleh taruk kaki atas meja kopi di hadapan sambil menghabiskan waktu-waktu terluang dengan membaca katalog IKEA. Dekat sebelah aku masih ada ruang untuk jemur pakaian basah dan dua kerusi untuk pendengar yang ingin mendalami ulasan berbentuk nihilis dan eksistensial aku hasil dari pembacaan katalog IKEA. Bila orang pintar berbicara, hanya binatang saja yang tak mahu tumpukan perhatian.

Permandangan focal point adalah sebuah bangunan terbengkalai beserta semak-samun disekitarnya. Penuh kehijauan.

Bapaklah quaint-nya.

Tatkala senja, lembayung memukau mewarnai langit. Deretan pencakar langit menggarisi horizon membentuk sillhouttes ibarat langsir sutera menyelubungi langit senja, hamparan indah menyambut tibanya malam.

Dan apabila angin bertiup, menyentuh dingin pada kulit-kulit mulus tak tahan panas, menerbangkan dedaun dari taman-taman rumah jiran, pakaian-pakaian dalam mereka serta kahak manusia yang meludah dari tingkat atas,

terbang, grafefully, bagai mengikut irama, jatuh di atas lopak di bumbung parking basement, disambut jentik-jentik riang, bermain di lapisan kaca jernih membalikkan jingganya mentari petang,

fabrik lembut bertompok, tempat berselindungnya bahagian sulit, menyerap bekas air hujan, calm in its final resting spot

zen-like,

angin senja yang membawa manik-manik hujan, bertiup kencang dicelah-celah dinding konkrit bangunan pangsapuri yang rekabentuknya tak aerodinamik langsung, menghasilkan laguan paling sesuai untuk kesan khas filem bila ada scene ribut atau ketika Kassim selamat yang sudah buta kembali, tergapai-gapai mencari makwenya.

laguan yang jika boleh dieja, akan berbunyi seperti ini:

wwWWWWwwwwuuuuuuuuuuuusssssssss....

wwwwwwWWWWWHHhhhuuuuuuusssssssSSSSS..........

wwwuuusss... wus, wus,

wwwwWWWWWWWwwwwwwwhhhuuuuuuuuuuussssss...ssss...ssSSS....

wuss..wusss

whuuiiissssss.....

wwhhhuuuuiiissssss...ssss ...wwwwuuuu...whuuu... issss...ssss....

........

9 comments:

Zaini said...

perangai ape ni woi.

haha.

Anasir said...

best best..

mati-mati aku ingat ko ni tulis pasal obama..

orang yang jahil politik global jer yang sibuk2 nak tulis pasal obama..

kalo tanya obama agama apa pon diorang tak tahu tuh...

aku dah agak..kau bukan salah seorang dari mereka!

Kumprinx said...

apa yang ko merepek ni setann..

j or ji said...

aku tak suka la pagi2 jumaat ni nak maki2 orang kan..

tapi kau ni.....

hegira said...

haha. cool. i loike.

nadja said...

nak pegi umah boleh? haha

StingRay said...

kumprix da pening....hahaha..

Niyang Rapik said...

obama tu sape?

stam said...

untuk semua komen:

wwwhhhhuuuUUUUUuuuuuiissshhhhh....

wwhhhuuUUUUUiiiIIIssshhhHHHH...

WhuuissSSS....

wusss wusss...