Friday, March 14, 2008

Fikiran Rawak

Aku rasa nak mencarut, masalah di tempat kerja, biasa. Tapi hilang mood untuk membuat apa-apa. Paksa diri menulis. Menulis hatiku keluar, the best remedies. Tapi bukan soal kerja, aku benci untuk memikirkannya sekarang. Tinggalkan di pondok pengawal, aku tak peduli, mereka semua boleh pergi mati. I'm an emo kid, memang tak sesuai kerja tempat stressfull macam tu. Dah la semua tak best. Jangan menyemakkan hidup aku, kamu semua nothing!!

Esok pagi training lesen bawak forklift. Apahal aku tak tido-tido lagi ni?!

Melayan youtube stand-up routine Demetri Martin, aku suka lelaki itu, college drop-out yang genius. Juga Dane Cook, kekadang kau over, namun kau gila dan buat aku ketawa. Hilang masalah seketika. 

Loquat-Swingset Chain, Club 8-The Boy Who Couldn't Stop Dreaming, Feist-1234, Frou Frou-Let Go, Imogen Heap-Goodnite and Go dalam mode berulang di iTunes. Aku perlukan suara cute dan girlish perempuan-perempuan ini semua dalam alunan pop elektronika yang nyaman. Suara Alanis Morrisset tak cute dan girlish, suara perempuan tua dalam Cranberries tu pun tak cute and girlish langsung, suara perempuan murahan dalam Evanescence tu hanya membuat aku rasa nak mengamuk. Jangan kau berani nak rekemen aku dengar lagu diorang. Kau ingat aku siapa?!! Dah la tak pop elektronika, sampah!

Cinta itu buta, maka dia tergolong dalam golongan OKU, tidak berupaya namun tabah dan gigih berusaha, teruskan hidup. Manusia sentiasa simpati, dia mahu berdikari, biarkan. Tersalah pilih jalan salahkan hati menanggung. Jangan salahkan ibu mengandung, ibu mengandung moden dah tak buat welfare untuk cinta yang buta. 

Nah tongkat, dihujung jalan sana ada lelaki kacak menanti. Shrrreeeekkkk... bang! Oops maaf lupa nak beritahu, hati-hati melintas jalan, sini kereta banyak.

Tak Kenal maka tak Cinta. Oleh itu jika kau nak menjadi cinta, kau kena kenal, kenal orang, cari kontek, built network. Tapi cinta itu buta, kalau kau kenal, kau akan menjadi buta. Ohh.. Kassim Selamat tu rupanya nak mencari kenalan, carik kontek kot, nak cari lubang buat show.

Cinta itu buta, dan tak kenal maka tak cinta, oleh itu:

Tak kenal maka tak cinta maka tak buta,

Buang 'tak cinta', = Tak kenal maka tak buta. Habis macammana??!! 

Gila deep sial aku malam ni,

Goodnite 

2 comments:

Jorji said...

buang semua!

akumencaridia said...

1st tym..
sllu bila org ckp soal CINTA..
cnfirm leleh..
tp,u..
mmg superb..