Thursday, October 25, 2007

Cilakak!

Hari ni aku boleh lak terbeli spek baru yang macam gampang rupanya bila aku pakai. Camna boleh tak perasan bila test try. Mesti sebab gadis pembantu jualan tu asyik usha depan aku bila aku try spek-spek yang dia bagi kat cermin, semua Ok dia cakap. Aku yang dari tadi sebagai teruna yang sopan santun asyik tak keruan diperhatikan sedemikian. Aku pun terpedaya.

Balik rumah tengok kat cermin betul-betul cis, macam gampang rupa parasnya bila digayakan. Macam budak 15 tahun yang dah rasa dirinya tergolong dalam golongan cool atau baru naik satu tangga dalam the cool circle sebab dia dah start layan Meet Uncle Hussein seminggu lepas, selepas hampir 1789 orang rakan-rakannya yang pakai spek sama macam dia pastu buat style rambut fin, pakai kemeja vertical stripe ngan kasut skate tiruan bagitau dia yang band ni cool untuk didengar lepas diorang tengok band ni keluar dalam drama KAMI. Itupun bukan dia tak pernah dengar lagu diorang sebab dah banyak kali XFresh.fm main dalam radio tapi dia buat-buat tak tau sebab dia tak tau nak menghargai band melayu yang main rock ala Q and Not U . Sebab sound dia tak sama macam My Chemical Romances dan Muse ataupun Pop Shuvit yang dia puja dan anggap sebagai band paling best kat dunia selama ini.

Habis rm250 duit aku

Tapi takpelah, aku kira aku lebih dari layak nak pakai spek macam tu, poyo tak poyo la, sedangkan Mono pun aku dah bosan dengar...

No comments: