Thursday, August 13, 2009

Sure Pekat Final 2009


Woodstock, Coachella, Baybeat, Glassgow, Sun-freaking-burst - semuanya ada satu persamaan. Ianya tidak boleh berbangga dengan semangat musik yang dibawanya, semuanya tidak boleh berbangga dan berbicara tentang 'it's humble beginning'. Kerana there are no devotion and pure love of music in those corporate sponsored music festival, there is no such thing as 'a humble beginning' for such event.


Jika kamu bosan dengan segala permainan dunia korporat, bosan dengan segala hype dari media, bosan dengan segala perangai bangga diri, eklusiviti dan elitism dalam dunia musik, bosan dengan the so called 'industry'.


Tiada yang lebih 'pure' untuk sebuah kecintaan pada musik dari sekumpulan anak muda dari sebuah bandar kecil yang berbekalkan cita-cita dan semangat, bersatu wang dan tenaga berusaha menaikkan pergerakan musik yang bebas dari segala korupsi dan campur tangan manusia yang cuba mengambil keuntungan darinya. Tiada yang lebih 'true' dari sebuah komuniti sebuah bandar kecil, your average mom'n'pop shop, your average mamak, your average kedai runcit, your average barber, the people you grow up with, bersatu menyokong impian yang terbina dari kecintaan pada musik yang sejati.


Kerana berpegang pada prinsip, musik itu untuk dinikmati semua.


This is as independent as DIY as punkrock you'll ever get.


Sure Pekat - memberi peluang untuk semua since 2003.


Datang jangan tak datang yeah, datang jangan tak datang!


3 comments:

mnmlf said...

gua akan datang,
itu pun kalo Gezmokid perform la...

fizzahyahiya said...

statement terakhir "datang jangan tak datang" buat aku terbayangkan siti sarah yang mendendangkannya sambil bergoyang dan bertepuk tangan.

Kumprinx said...

Gezmokid, akan sentiasa ada kekosongan satu slot untuk mu.. aww..