Tuesday, May 12, 2009

Home Improvement 12

Suatu ketika dulu,

"Let's hold hands"

"kenapa"? aku tanya.

"Untuk transmit positive energy

"Owh".

Dan aku hulurkan kedua tanganku, kau sambut sambil menyuruhku pejamkan mata. 

"Awak tahu.. how dying people, gain so much comfort and peace just by holding their hand. Dan how babies akan berhenti menangis, if you let them hold the tip of your finger..."

"Owh" aku angguk.

Kau si gadis hippie, dengan yogamu, dengan mantramu, dengan meditasimu, dengan lilin beraromamu, dengan kepercayaan-kepercayaan kamu.

Aku tak pernah peduli semua itu.

I just like holding your hands.

..............................

Kini kau tarik tanganmu dari genggaman aku sambil berpaling muka. Dan hati kita semakin parah

and start dying slowly.

4 comments:

Shaira Amira said...

:)

StingRay said...

hoh....apahal semua entry mengarah ke (-) ja nih?


hapacrita brader?

hegira said...

oh.

jajazuzu said...

oh no!