Monday, March 9, 2009

Malam

Jangan marah Sayang,

Jika tidur malammu diganggu soalan-soalan solem dariku. Kerana waktu-waktu itu, ketika kelopak mataku ringan untuk terbuka pada kelam dinihari, aku tidak dijemput rasa mengantuk. Jiwa dan fikiran sibuk merumus persoalan-persoalan penting hidup. Malam yang waktunya jauh lebih panjang dari malam-malam lain.

Kerana waktu-waktu itu, akhirnya aku tahu, soalan paling tepat untuk ditanya,jawapan paling tepat untuk dikongsi. Beraduan indahmu tidak akan terganggu untuk perkara sia-sia. Aku janji.

Kerana percayalah,malam membuka jalan untuk segalanya, merungkap misteri untuk segala apa yang dicari. Ketika yang lain dialam mimpi, hanya ada diri sendiri, dingin malam dan segala ciptaanNya maha luas disebalik langit biru dan silau mentari. Kerdil, kesejukan, mencari jalan.

Harap kau mengerti, harap kau memahami, harap kau mendengar, soalan yang sepatutnya aku tanya, perasaan yang sepatutnya aku luahkan, rahsia yang sepatutnya aku kongsi. Ketika wajahmu bersih tanpa mekap, rambut serabai dan air liur basi kering di tepian bibirmu.

Bare and purely naked

Ini sahajalah padaku, ketika waktunya lebih sesuai dari ketika-ketika lain sepanjang hari-hari dalam hidup kita. Untuk fikirkannya, untuk bersendiri, to sleep it over.

Kerana apabila jika akhirnya nanti,

Halal untuk kita tidur berdampingan, aku tidak mahu lagi ganggu tidur dan mimpimu. Hanya mahu perhatikan, bidadari tercantik lena disebelahku. 

 

 

8 comments:

Starman said...

mai lah lepak umah baru aku

ada sofa best!

Shaira Amira said...

beautiful.

nilai pun boleh tahan god forsaken land.

Schafyzcha El Yahiya said...

wah wah wah

yOuJiE.. said...

i love ur word....

mm..

....speechless.....


+_+

kueh bakar said...

perati jer?..mungkin tidak...

hegira said...

wah. romantis.

aie akaike said...

tu la. perati je?... mungkin tidak..

hah.

cik siti penguin said...

nice =]