Saturday, March 21, 2009

La Observador

Jadi perkaranya begini,

Mesin kerusi urut Ogawa, dan bagaimana semua yang didalam lingkungan ruang sebuah bilik kecil menjadi persekitaran semesta yang mengelilinginya.

Sebuah tahkta untuk empayar peribadi, sistem cakerawala tersendiri, dan diri aku diatasnya.

Bukan untuk menyusun semua pergerakan, bukan untuk mengatur ketentuan, hanya memerhati. Sebagai lelaki malas yang mahu rehat dan bersenang-senangan, membayangkan hanya yang indah-indah sebagai ganti tangan-tangan mekanikal yang sedang mengurut tulang belakang aku.

Dan didalam empayar peribadi, sistem cakerawala tersendiri, ada tiga sekawan mahkluk tuhan yang juga sedang mahu rehat dan bersenang-senangan, membayangkan hanya yang indah-indah sebagai ganti untuk segala apa yang dilalui. Biarpun sementara.

Asap tebal berkepul, dapur-dapur beraneka jenis, batang buluh, tiub PVC, paip pinang, shisha berkualiti, dan kenikmatan terlarang.

Diiringi irama-irama psikodelik, bayangan indah dan mimpi-mimpi estasi.

Si pemerhati yang memahami, the dweller dan the crackers. Macam aku cakap sayang, mahu rehat dan bersenang-senangan. Biarpun sementara. 

5 comments:

Jorji said...

apa persatuan kau dah masuk ni??

stam said...

persatuan 'Bersatu Dengan Cakerawala'

hegira said...

atau the goat song?

stam said...

hegira - ok, boleh jugak, a modern tragedy, a suffering equal to that Apollo diurut perempuan gemuk dan Dionysus on crack

Shaira Amira said...

kalau Dionysus on crack, rasanya semua orang akan gembira.